Neúnosná podloží, dopravní namáhání, pohyby
země, klimatické efekty a poklesy při poddolování způsobují vertikální
a horizontální deformace silničního povrchu. Po nějaké době tyto
tlaky vedou k jeho rozrušení. Při položení nové asfaltové vrstvy
přímo na takový povrch (nebo povrch po odfrézování), vzniká riziko
přenesení starých trhlin do nové asfaltové vrstvy.
Hlavní aplikace:
rekonstrukce
povrchů komunikací,
nové povrchy
na neúnosných podložích,
povrchy při
rozšiřování komunikací,
povrchy po
provedení stavebních výkopů.
Základní funkce, vlastnosti a výhody:
geomříže
umístěné na odfrézovaný povrch brání svou vysokou biaxiální pevností
v tahu (60/55 kN/m) při velmi nízkém prodloužení průniku reflexních
trhlin do nového asfaltového krytu a prodlužují tak významně jeho
životnost,
absorbují
důležitou část horizontálního napětí v tahu a rozdělují toto napětí
rovnoměrně na větší plochu čímž redukují bodová namáhání a rizika
lokálního přetížení,
výrazně přispívají
k redukci možnosti vzniku vyjetých kolejí,
snižují následné
náklady na údržbu komunikace,
geomříže
buď zvyšují únosnost nových vrstev anebo umožňují snížit jejich
tloušťku a tím i dosáhnout okamžité úspory stavebních nákladů,
jednotlivé
typy se vyznačují vysokou teplotní odolností jak v provedení PES
(polyesterové vlákno), tak především v provedení GLASS (skelné vlákno),
a díky speciálnímu povrstvení SBR i výbornou přilnavostí asfaltovým
vrstvám,
patentovaný
způsob protkávání důsledně předchází případnému smrštění.
|
|