Tvoří stabilní základ konstrukcí nejrůznějších
dopravních, zemních a vodohospodářských staveb. Jsou vyráběny speciálními
tkacími postupy z polypropylenových, polyesterových nebo polyetylenových
vláken.
Hlavní aplikace:
dálnice,
silnice, parkoviště, letiště,
železnice, tramvajové dráhy,
armovaná
zemní tělesa,
opěrné stěny
s vegetačním lícem,
drenážní
systémy,
hydrotechnické
stavby,
geokontejnery.
Základní funkce, vlastnosti a výhody:
plní současně
výztužnou funkci při zachování funkce separační a filtrační,
mají vysokou
pevnost v tahu (15 až 1500 kN/m) při velmi nízkém prodloužení,
vykazují
velmi dobré hodnoty koeficientu tření na kontaktu zemina - geotextilie,
významně
přispívají k zvýšení únosnosti konstrukčních vrstev jemnozrnných
i hrubozrnných,
oddělují
podkladovou vrstvu od podloží a brání tak jejich smíšení,
naopak dovolují
průchod vody a to po celou dobu životnosti stavby,
zajišťují
stejnoměrné sedání konstrukce a redukci vzniku vyjetých kolejí,
umožňují
dosáhnout až 40 % úspory tloušťky podkladové vrstvy, navíc při podstatně
nižších nákladech na následnou údržbu vozovky,
díky vysokým
hodnotám CBR vynikají odolností proti proražení,
umožňují
výstavbu velmi strmých stěn i na špatných podložích, až 50 % úsporu
dováženého výplňového materiálu, 50 % (i větší) úsporu záboru místa,
výrazné zkrácení doby výstavby,
jsou odolné
chemickým a biologickým atakům, mají UV stabilitu, dlouhou životnost.
|
|